(0st)

Din kundvagn

Antal varor:
0st
Summa:
0 kr
Till kassan
  • Snabba leveranser
  • Säkra betalsätt
  • Snabbkassa

Köpvillkor

Allmänt

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och oss när du handlar på vår webbplats. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att vi registrerar dina uppgifter för att vi skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

Åldersgräns

Om du är under 18 år måste din målsman (förälder) godkänna beställningen. Detta på grund av att svensk lag inte tillåter omyndiga personer att ingå avtal, och därmed heller inte ingå köpeavtal. Om du är under 18 år och vill beställa, så måste någon av dina föräldrar göra beställningen åt dig i dennes namn.

Minimiorder

Minimiorder är 250 kr inklusive moms.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

Här nedan kan ni läsa mer om våra betalsätt.

Betalningsvillkor 

  • Kortbetalning via Billmate
  • Delbetalning via Billmate
  • Faktura via Billmate
  • Internetbank via Billmate Powered by Trustly
  • Betalning via Swish

Säkerhet för kunden

Ni är skyddad genom ett samarbete med BillMate.

Billmate Kort 

Villkor för kortköp

När ni betalar via kort administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Inga kortuppgifter sparas hos TACSTORE.SE För mer information kring vår betallösning, besök 

För kortbetalning: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor_kort

För Delbetalning: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor_delbetalning

För Faktura: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor

Billmate Delbetalning

Villkor för delbetalning

Allmänt

Via eFinance Nordic AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post.

Varför Billmate delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr med Billmate delbetalning 12 månader är uppläggningsavgiften 170 kr. Den gällande årsräntan är 12 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 22.63 %. Kreditköpspriset är 11268 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 939 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker varje månad under ett års tid.

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

eFinance Nordic AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Billmate Faktura

Köpvillkor för faktura

Handla nu - betala först efter leverans!

När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Möjlighet till delbetalning

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

eFinance Nordic AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Billmate Bank

Köpvillkor för bankbetalning

Direktbetalning via bank ger möjlighet till snabba och säkra köp via din internetbank. Ett alternativ som varje köpare känner sig trygg med! Betalningen utförs snabbt och enkelt via ditt eget bankkonto på Internetbanken. Billmate har kopplingar för Internetbetalningar via flertalet banker i Norden i samarbete med Trustly.

Välj först din bank. Sedan loggar du in med dina vanliga inloggningsuppgifter, uppkopplingen till din bank är säker och krypterad. När du är inloggad kan du välja vilket av dina bankkonton som du vill betala med från en enkel meny. För större köp är det smidigt att använda ditt sparkonto och för mindre köp ditt lönekonto.

Slutligen signerar du transaktionen. Det är gratis och hur enkelt och säkert som helst! 

Trustly är ett licensierat betalningsinstitut godkänt och under tillsyn av Finansinspektionen och har en europeisk Payment Services Provider-licens (PSP) i enlighet med Payment Service Directive (PSD, 2007/64/EC).

Du behöver inte registrera dig för att använda Trustly och dem lagrar ingen information som kan användas för att komma åt ditt bankkonto. Trustly använder den allra högsta tillgängliga krypteringsstandarden ovanpå din banks egna säkerhetssystem. 

Betalning via Swish

Köpvillkor för betalning via Swish

SWISH är ett enkelt och snabbt sätt att betala ditt köp hos oss med din mobil. Avgiften är 0kr.

Swish fungerar så här:

1. Ladda ner Swish appen och Mobilt BankID appen till din smartphone.

2. Lägg din order i vår webbutik och välj SWISH som betalsätt i kassan, godkänn sedan köpet genom att trycka på BEKRÄFTA KÖPET knappen. Du får då en orderbekräftelse skickad via e-post med ditt ordernummer och du kan även se det när du loggar in på dina sidor i webbutiken.

3. Betala nu din order genom att manuellt öppna Swish-appen och skriv in vårt Swish-nummer 123 047 27 20 (Safety Gear Sweden) som mottagare. Ange beloppet ordern avser samt skriv in ditt ordernummer i meddelandefältet (då ser vi snabbt vem som har betalat). Slutför därefter betalningen genom att trycka på betala knappen. Din betalning är nu klar. När er order skickas från oss får ni ett sändningsnummer (kollinummer) skickad via e-post, ni kan på så sätt följa och spåra paketet. När paketet slutligen har kommit fram till ombudet skickas en avisering ut via SMS. Ni kan då hämta ut paketet genom att visa upp ett giltigt ID kort, exempelvis ditt körkort.

Leveranstid

Leverans sker normalt inom 1-3 vardagar efter lagd order. Leveranstiden kan dock bli längre vid hög orderingång eller om efterfrågade produkter tillfälligt saknas i lager eller måste tillverkas efter beställning.

Leveranssätt

Vi skickar alla beställningar som paket. Detta för att en försäkring skall täcka era varor, samt att det då även finns ett kollinummer så att paketet går att spåra. Paketet levereras sedan till ert närmaste utlämningsställe. Vi rekommenderar att ni för kortast leveranstid fyller i ert mobilnummer i kassan för SMS-avisering. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostnad

Vi har en fast fraktavgift på 49 kr för alla paket som skickas med DHL Service Point (DHLs paketombud) på beställningar upp till 999 kr. Vi har fri frakt på alla köp över 1000 kr med detta fraktsätt . Vi har även en fast fraktavgift på 199 kr för alla paket som skickas med PostNord MyPack Collect (postpaket). Alla paket skickas till det ombud som ligger närmast din adress. För företag erbjuder vi även tjänsten företagspaket som innebär att paketet körs ut dagtid till er arbetsplats och överlämnas mot kvittens (tänk på att det alltid måste finnas någon på plats för att kunna ta emot paketet). Avgiften för företagspaket är 249 kr. I avgiften för alla våra fraktsätt ingår bland annat frakt, emballage, spårning och avisering.

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är ett fabrikationsfel på produkten får man alltid en ny vara i retur, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Vid byte betalar du returfrakten till oss och vi står för frakten tillbaka till dig. En felaktig vara ska reklameras omgående, men kontakta oss ALLTID först innan ni skickar något.

Ångerrätt och öppet köp

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Returnerade varor ska vara oöppnade och oanvända. För våra jackor, byxor, handskar och kängor gäller dock ett undantag, kunden har rätt att prova produkten för passform inomhus. OBS! En återbetalning (kreditering) gäller endast för varans eller varornas pris, EJ för kostnaden för ev. fakturaavgifter och fraktkostnader som är förbrukade i och med beställningen.

Gör så här för en snabb och enkel retur/byte:

Du som kund står alltid för ansvaret och fraktkostnaden tillbaka till oss oavsett om det gäller en retur eller ett byte. Vi bjuder däremot på fraktkostnaden vid byten tillbaka till dig. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde). Så skicka alltid spårbart som paket eller rekommenderat brev.

1. Ni måste först kontakta oss via e-post info@tacstore.se (ej per telefon) och meddela detta innan ni skickar tillbaka något. Glöm ej att ange ordernummer för att vi snabbt skall kunna se vilken order det gäller.

2. Ni får sedan svar tillbaka från oss senast inom ett par timmar att vi har bekräftat detta.

3. Ni kan nu paketera varan väl (förslagsvis i kartongen som den levererades i) och skicka tillbaka returen eller bytet till oss.

Returadress:

Safety Gear Sweden

Box 756

851 22 Sundsvall

OBS! Vi kan nu ENDAST ta emot returer som skickas med PostNord till angiven adress, detta för att vi har valt att samla alla returer på ett och samma ställe (Postterminalen Sundsvall). Alla returer som skickas till annan adress eller till ombud samt med andra transportföretag anses inte som giltiga och godkänns därmed inte. Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid retur av kängor eller skor är det viktigt att ni antingen slår in skokartongen i kraftpapper alternativt lägger varan i en större kartong. Ni får alltså EJ tejpa eller göra åverkan direkt på skokartongen, då detta inte är tillåtet att göra.

PostNord

Slutförsäljning

Vi reserverar oss mot att produkter kan vara slut i lager. Ordern skickas så fort varan/varorna åter inkommit i lager. Vid förskottsbetalning så kan kund välja att vänta på beställda varor eller att få pengar återbetalade.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ombudet eller transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till ombudets eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med ombudet eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (normalt efter 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt kostnaden för originalfrakten och eventuella avgifter för betalsätt. Betalas inte den fakturan lämnas ärendet över till inkasso för indrivning.

Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätt enligt Konsumentverkets rekommendationer.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det.

Falskbeställningar

Det är olagligt att beställa i någon annans namn utan dennes vetskap och alla sådana typer av beställningar polisanmäls. IP-numret registreras vid alla köp.

Lagval

Tvist angående tolkningen eller tillämpningen av köp- och leveransvillkoren ska avgöras i svensk domstol enligt svensk rätt, varvid Sundsvalls tingsrätt ska vara första instans.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans. Övrig kommunicering sker vanligtvis via den mailadress som du uppger vid beställning. Var noggrann med att uppge din mailadress korrekt.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att ägaren av TACSTORE.SE befrias från sina förpliktelser att fullfölja ingångna avtal.

Köpvillkor

Din kundvagn

Antal varor:
0st
Summa:
0 kr
Till kassan